Har du mistet en beste kompis?

Categories Blogg

  

Da jeg bestemte meg for å blogge litt igjen. Hadde jeg ikke i min villeste fantasi trodd, at ett av de første innleggene skulle jeg begynne skrive. Skulle omhandle min beste kompisen Elvis død. En stolt Yorkshire Terrier som ikke rakk å bli 9 år. Trist og sårt savnet! Noen kan si at det er bare en hund, men de blir mer en bare en hund. Jeg vet jeg har hatt hunder i hele oppveksten, og Elvis var den siste jeg hadde. 

          

 

De er der for deg i oppturer og nedturer, i glede og i savn. De er med på allverdens ting, da de er endel av familien. De er kosebamser når ungene er lei seg, og når tenårings jentene trenger en ekstra kos, om det er grunnet glede eller sorg. De er levende bamser som er full i hår, og som legger og fra seg det som spor. Hunde-hår spor finnes over alt, men de legger og fra seg dype spor. De sporene vises seg når de ikke er blant oss lenger.

Når Elvis sovnet inn var det i mine armer. Jeg hadde bestemt meg for det at han skulle sovne i fars armer. Jeg måtte gjøre det. Jeg måtte vite at han viste at jeg var nær. Han tok ikke det siste steget alene vi var der med han.

Det er vanskelig å gi slipp på disse kjeledyrene våre. Vi håper til det siste at det skal være et lys i tunnelen. Noen lar dyrene gå med smerter i kanskje ett til to år, men det ville ikke vi. Nå hadde han ikke levd særlig lenge selv på smertestillende. Han var ikke seg selv, heller mer demente fakter, og det var vondt å se hvordan han forfalt fort. Vi ble derfor enig med dyreklinikken at han skulle få slippe smerten og lidelsen. Selv om våre hjerter knuses skal ikke hans verdighet gå samme vei. For han skal og få kjenne på det å ha et verdig liv. Så når tiden var der for å ta farvel fikk han slippe smerten og smerten i sine tanker med å ikke vite hvem er jeg, hvor er jeg og når skal jeg få gå… 

Idag Elvis! Løper du sikkert fritt og nyte en smertefri tid. Svinger på luggen som du hatet å få regn i, og gjøre deg fin for tispene. Skulle du se meg se opp er det fordi jeg vi si. Jeg elsker deg, vær lys på min vei, pappas lille gutt, min beste kompis!

1 kommentar

1 thought on “Har du mistet en beste kompis?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *