Ser du forskjellen?

Categories Blogg

Er det bare meg eller ser du forskjellen på disse bollene? Jeg gikk inn på en butikk for å kjøpe boller til fastelaven. I år blir det ikke hjemmelaget boller, da mor har fått ny hund og jeg er elendig å lage boller. Jeg valgte derfor å kjøpe boller og gikk til butikken for å kjøpe. De kostet ca 29,- Det går helt fint ingen problem å betale det. Ikke ofte jeg kjøper slike boller. 

 

             

 

Så jeg kjøpte 2 pk, MEN som det pleier å skje. Setter du bukken til havresekken, ja da går det gale. Jeg måtte inn i en ny butikk,(annen kjede ) for å kjøpe en pakke til. Samme type boller fra samme bakeri som i den første, men nå kostet de 15,- Jeg har prøvd å se om det er noe spesielt med de til 29,- men jeg ser ikke noe annerledes. Ser du? Kan det ha noe med at det er en mer kvalifisert baker som har bakt de til 29,-

Hadde de vært kjøpt på en søndagsåpen butikk (Nå pleier vel de ha samme pris som ellers i de butikkene), eller bensinstasjon så skulle jeg skjønt det, men å stige med 50% er jo egentlig drøyt, men kanskje det er en forskjell.  Ser du grunnen for prisforskjellen? Det jeg tenker er at her skal de sko seg på festen og de som allerede har lite å rutte med skal få betale ekstra hvis de skal kose seg til fastelaven.

For noen vil 50% økning på varene være mye selv 15,- mens for andre merkes det ikke. Jeg stiller bare spørsmålet fordi jeg reagerer på hvorfor en kjede tar dobbel pris for samme vare som en annen. Så kan de sikkert lure seg grønn i hjel på hvorfor jeg ikke er kunde der, men her ligger svaret. Jeg ønsker ikke å betale dobbel pris for samme vare. For det er nok ikke den eneste varen de har på 50% økning. 

En ting er uansett sikkert! Om de koster 29,- eller 15,- så blir det fastelaven fest uansett! For er det noe jeg har digget siden liten gutt. Er det fastelaven hvert år hehe.

(Jeg har valgt å ikke nevne kjedene med navn.)

4 kommentarer

4 thoughts on “Ser du forskjellen?

  1. Godt spørsmål.
    Nå skriver du to ulike kjeder. Jeg tipper at det er to butikker i Norgesgruppen. Den ene kjeden har ord på seg for å ha litt “bedre mat”. Er det ikke noe slikt som Spiser du bedre , lever du bedre”?
    Jeg vet de to kjedene har relativt ofte to ulike priser på samme vare.

  2. Du spør om det er fastelavn hvert år… og JA; dèt er det 🙂
    Kjedene bør absolutt navngis – helt uhørt, dette!

    1. Jeg spør ikke om det. Det vet jeg, men formuleringen kan sikkert virke sånn. Ja stemmer det er fastelaven hvert år. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *